Rekruteren met de jonge wolven van Baker Tilly: slimme employer branding

De ‘war for talent’ woedt ook hevig in de sector van Baker Tilly. Auditors, tax specialisten, corporate finance talent… ze kunnen kiezen tussen verschillende spelers. Om zich te profileren op de jobmarkt en de openstaande vacatures in te vullen nam Baker Tilly op 19 februari 2019 deel aan de jobbeurs van de Gentse economiestudenten, de “VEK Career Day”.

de Marketeer zorgde voor de HR campagne : van idee en concept over grafische vormgeving tot drukwerk. De vraag “waarom werken bij Baker Tilly” lieten we beantwoorden door enkele eigen jonge wolven. Claudia, Quentin, Milan, Elien, Gilles, Thomas en Stefanie kregen elk hun eigen flyer én roll-up banner. Met deze banners werd de beursstand gevormd. In de goodiebag die elke student mee naar huis kreeg, werd een samenvattende folder gestopt. Ook op de beursstand zelf overtuigden de jonge wolven van Baker Tilly de kandidaten met hun persoonlijk verhaal waarom zij zelf voor Baker Tilly gekozen hebben. Slimme employer branding, in tijden waarin het aantrekken van talent voor alle bedrijven een uitdaging is.

Baker Tilly op de VEK Career Day 2019.jpg

Nieuwe editie van het Bakermat Magazine van Baker Tilly

de Marketeer realiseert voor Baker Tilly het kwartaalmagazine ‘Bakermat’, met klantengetuigenissen en vakartikels geschreven door de experten van Baker Tilly. Na 25 edities was het tijd voor een vernieuwing van het design, in lijn met de nieuwe huisstijl. de Marketeer zorgt voor de interviews met de klanten, de grafische vormgeving en het drukwerk. Bakermat wordt niet alleen naar de klanten gestuurd, maar ook als bijlage verzonden met het magazine van VOKA.

Download pdf

Download pdf

Nieuwe naam, logo en huisstijl voor Baker Tilly

Vanaf 28 januari 2019 gaat Baker Tilly Belgium kortweg als Baker Tilly door het leven. Deze naamsverandering is het gevolg van een wereldwijde “rebranding”-strategie van het internationale netwerk waartoe Baker Tilly behoort. Baker Tilly International lanceerde in december van vorig jaar een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én één merknaam voor de meeste landen, ‘Baker Tilly’ dus. “Now, for tomorrow” is de nieuwe baseline. Sinds 28 januari is België aan de beurt.

de Marketeer hielp Baker Tilly doorheen het hele traject met advies, de implementatie van de nieuwe huisstijl in alle marketingmaterialen (naamkaarten, enveloppen, groetenkaarten, stickers, notablokken, signalisatie, roll-up banners, social media visuals…), grafische vormgeving, de creatie van campagne visuals, advertenties...