"marketing... pfff... niet tastbaar genoeg… ik krijg daar geen vat op…" (*)

wél met het B.A.R.T-model

de Marketeer - de B.A.R.T marketingmethode.jpg

de Marketeer pakt elk marketingproject aan volgens een eigen methodologie:
de B.A.R.T marketingmethode.

De dikke theorie-klassiekers van oude meesters Philip Kotler, Michael Porter en Peter Drucker staan allemaal in mijn boekenkast. De digitale e-books van moderne goeroes als Seth Godin, Chris Anderson en Simon Sinek staan allemaal in mijn e-reader. Maar ze blijven theorie.

Op basis van meer dan 25 jaar ervaring heb ik deze theorieën in een eigen marketingmodel gegoten, de B.A.R.T marketingmethode.

Een eenvoudig maar efficiënt model, op maat van kmo’s.

de B.A.R.T marketingmethode heeft 4 onderdelen. In plaats van ‘ad hoc’ te werk te gaan, zorg je ervoor dat alles wat je doet past in één van deze onderdelen. Doorloop dit stappenplan om tot het ultieme te komen: ‘trust’. Je klant kent en vertrouwt je. En beveelt je aan.

Branding : merk – positionering – communicatie – naamsbekendheid – imago

Action : prospectie – lead generation – verkoop

Reaction : business development – retentie

Trust : vertrouwen – ambassadeurs – mond-aan-mond – aanbevelingen

 

Benieuwd hoe de Marketeer dit in de praktijk aanpakt?

 

(*) doorsnee zaakvoerder van een doorsnee kmo