Klantcase : Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV)
 

Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV), het voormalige SAV, is de beroepsvereniging van ondernemingen in transport en logistiek. De organisatie vertegenwoordigt meer dan 1.500 bedrijven, zowel zelfstandigen als familiale KMO’s. Dankzij haar mandaten en vertegenwoordiging in talrijke lokale, gewestelijke, nationale en internationale instanties weegt Transport en Logistiek Vlaanderen reeds meer dan 75 jaar op het beleid en wetgeving op het gebied van wegtransport en logistiek. Op die manier worden de belangen van de Vlaamse wegvervoerders en logistieke dienstverleners behartigd en verdedigd. Transport en Logistiek Vlaanderen is stichtend lid van de Europese belangenorganisatie UETR. Daarnaast is de organisatie ook begaan met het imago van de sector en de verkeersveiligheid in het algemeen.

 

Nieuwe naam, logo en huisstijl

De beroepsvereniging 'SAV' had een probleem met naamsbekendheid en veranderde daarom in 2010 haar naam in het duidelijkere 'Transport en Logistiek Vlaanderen' (TLV), de beroepsvereniging voor ondernemingen in transport en logistiek.

de Marketeer adviseerde het management en de Raad van Bestuur over de aanpak van deze naamswijziging en hielp hen de nieuwe naam kiezen. Een nieuw logo en nieuwe huisstijl waren een logisch gevolg.

de Marketeer stelde een geschikt grafisch team samen, coördineerde het hele proces en adviseerde de vereniging om hun kosten te optimaliseren.

Briefpapier, naamkaartjes, enveloppen, groetenkaarten, notablokken, vlaggen, banners... : alle elementen van de huisstijl werden vernieuwd.

 
tlv homepage.JPG

Nieuwe website

De website van TLV is een belangrijk informatiekanaal voor de leden. Via een login kunnen de leden een massa vakinformatie raadplegen.

de Marketeer zorgde in het kader van de vernieuwing van de organisatie mee voor een volledig nieuwe website : concept, structuur, design, eindredactie van de teksten, advies bij de technische ontwikkeling : www.tlv.be

 

Imago-advertentie & ledenbrochure

de Marketeer zorgde tevens voor de realisatie van een imago-advertentie : concept, vormgeving in lijn met de nieuwe huisstijl, varianten per formaat.

Ook een voorstellingsbrochure, waarin TLV aan potentiële leden uitlegt wat de voordelen van een lidmaatschap zijn, kon niet ontbreken. de Marketeer zorgde voor het concept, de teksten en de vormgeving.

 

Restyling van het Transport & Logistiek Magazine

Tegelijkertijd met de lancering van de nieuwe naam TLV in 2010 kreeg het maandelijkse vakblad van de beroepsvereniging een nieuwe huisstijl.

de Marketeer zorgde samen met een grafisch vormgever voor de restyling van 'Transport & Logistiek Magazine'. 

 

Ook zo'n acties voor uw organisatie?