Radio en TV zijn haalbaar

“Veel te duur voor een KMO!” : zowat de meest gehoorde uitspraak van B2B KMO’s als het over aanwezigheid op radio en TV gaat. Hier ben ik niet mee akkoord : er zijn wel degelijk slimme betaalbare mogelijkheden als je verder kijkt dan de klassieke reclamespotjes.

De regionale TV bijvoorbeeld : laat je interviewen als expert in het regionale zakennieuws. Denk na over ‘product placement’ van je product in een lokaal programma of zelfs in een TV-serie op een nationale zender. Misschien kun je specifieke programma’s doelgericht sponsoren.

Een radiospotje van enkele seconden dat gekoppeld is aan een geschikt programma in een beperkte maar goed gekozen tijdspanne hoeft helemaal niet veel te kosten. Meestal is een gebrek aan creatieve durf het echte probleem.

Een spotje in de plaatselijke bioscoop bij een bepaalde film kan slim zijn als je bedrijf zich richt op de doelgroep van die film.

Meer marketing know-how? Lees het boekje “Back to Basics” van de Marketeer.
Of praat eens met hem.