Klantcase : Handi-Move
 

Handi-Move International, met hoofdzetel in Ninove, is een fabrikant van til- en verzorgingssystemen. Handi-Move ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve til- en verzorgingssystemen voor mensen met een mobiele beperking, voor verplaatsingen van en naar rolstoel, bed, toilet, bad, douche... (met of zonder begeleiding). Met de gepatenteerde 'tilbeugel' en een plafondsysteem kan men zich zonder hulp doorheen het huis verplaatsen. Het bedrijf is al 30 jaar actief in Europa, USA, Zuid-Afrika, Australië en Azië via een netwerk van distributeurs. Sinds 2008 helpt de Marketeer Handi-Move met diverse marketingprojecten.

 

Advies in marketing en communicatie

Handi-Move wil op een doordachte manier groeien op zowel de Belgische als internationale markt. Voor de ondersteuning van de Belgische markt geeft de Marketeer op regelmatige basis advies aan het management en de commerciële mensen, tijdens sales- en marketingmeetings. Een jaarplan zorgt voor structuur in de verschillende initiatieven en acties.

 

E-newsletter 'Handi-News'

Handi-Move wil regelmatig de doelgroepen van de verzorgingsinstellingen en de voorschrijvers informeren over zijn producten en oplossingen.

de Marketeer bedacht hiervoor "Handi-News", een digitale nieuwsbrief voor de professionele relaties. de Marketeer verzorgt de content (teksten, interviews met klanten...) voor deze e-newsletter. Centraal staan klantentestimonials.

 

Nieuwe internationale website

Handi-Move wou een volledig nieuwe website die ook door de diverse internationale distributeurs gebruikt kan worden.

de Marketeer hielp Handi-Move met de aanpak, de structuur en de inhoud (teksten) van de website www.handimove.com, in nauwe samenwerking met de inhouse webdesigner en -bouwer.

www.handimove.com

 

Webfilms : duidelijke productdemo's

Handi-Move maakt gebruik van webvideo's om zijn klanten de voordelen van de producten te demonstreren. de Marketeer zorgt voor de volledige realisatie van deze videofilms (concept, scenario, opnames, acteurs, montage...), in samenwerking met geselecteerde partners.

De filmpjes hebben een prominente plaats op de website van Handi-Move.

 

Efficiënte beursstand

Handi-Move neemt deel aan de belangrijkste vakbeurzen in zijn sector in binnen- en buitenland. de Marketeer begeleidde de totstandkoming van de beursstand : concept (in overleg met de commerciële mensen), selectie van de standbouwer, indeling van de stand, vormgeving... De stand wordt door eigen mensen op- en afgebouwd, in binnen- en buitenland. Een modulair concept op maat maakt het mogelijk om de stand te bouwen op verschillende standoppervlaktes.

 

Cartoons om onderscheidend te communiceren

Om op een onderscheidende manier te communiceren met de doelgroepen liet de Marketeer voor Handi-Move een reeks cartoons ontwikkelen. Deze worden gebruikt in de e-newsletters, als advertenties en als visuals voor nieuwjaars- en verjaardagskaarten.

 

Direct mailing voor lancering nieuw product

De 'tilbeugel' is het belangrijkste product van Handi-Move, waarmee het bedrijf zich uniek positioneert op de markt. Mensen met een mobiele beperking kunnen zich daarmee zelfstandig verplaatsen in hun huis of in de instelling. Voor de lancering van de nieuwste versie van de tilbeugel ontwikkelde de Marketeer een 'teaser' direct mailing waarmee alle professionele contacten werden uitgenodigd voor een bezoek aan de Handi-Move stand op de vakbeurs REVA, of voor een demo van een adviseur. de Marketeer zorgde voor het concept, de teksten, de vormgeving en het drukwerk. Voor de Duitse en Franse distributeurs werden lokale adaptaties van de postmailing gemaakt.

 

Telemarketingactie om database te actualiseren

Een up-to-date database is een must om gericht acties te kunnen ondernemen. de Marketeer liet het telemarketingbureau Filad alle professionele contacten in de Handi-Move database nabellen om de gegevens te actualiseren.

 

Marketingondersteuning voor de Nederlandse distributeur Tiltechniek

Voor de Nederlandse distributeur van Handi-Move, Tiltechniek BV, schreef de Marketeer een sales & marketingplan dat de omzet van Handi-Move in Nederland moet verhogen. De distributeur wordt regelmatig opgevolgd en geadviseerd over diverse marketingtopics. O.a. een nieuwe website zag het daglicht.

 

Nieuwsbrief 'Tips & Tricks' voor Tiltechniek

Om de belangrijkste professionele doelgroep van Tiltechniek regelmatig te informeren over zijn producten en diensten ontwikkelde de Marketeer een nieuwsbrief, 'Tips & Tricks van Tiltechniek'. Klantentestimonials vormen de belangrijkste content.

 

Ook zo'n acties voor uw bedrijf?