Nog meer klantcases : Team Solutions, Optimus, Vlevy, Probis, Webline, Pumps & Valves, Welding Week, Financial Media, Beddeleem, GIS Europe, L.O.G, Het Beroepenhuis, iCredit...

 

Team Solutions / Optimus

Als specialist in beheerssoftware biedt Team Solutions een all-in-one oplossing voor de automatisatie van uw bedrijfsprocessen : Optimus. Deze business automation software biedt cloud en mobile oplossingen voor de automatisatie en het beheer van uw operations, sales, supply, assets, administration, HR en finance processen.
de Marketeer adviseert de bedrijfseigenaar over alle marketing en communicatie, om de firma te helpen groeien. Een marketingaudit & -plan, een nieuwe naam en rebranding voor de software, een nieuwe website, een scherpe positionering, heldere teksten over de klantvoordelen, een slimme verkoopstrategie via partners en dealers...

www.teamsolutions.be
www.optimussoftware.be

 

Vlevy : marketingaudit

Vlevy is een vleesverwerkend bedrijf voor de convenience-markt. De eigenaar-bedrijfsleider wou gecoacht worden inzake de marketingstrategie. de Marketeer deed een audit van de huidige marketing en communicatie van het bedrijf. Het auditrapport is de basis voor de verdere stappen.

www.vlevy.be

 

Probis : communicatie-advies & -plan

Probis is een gespecialiseerde dienstengroep voor de brede zorgsector. Probis is niet alleen een organisatie-adviesbureau, het organiseert eveneens zelf evenementen voor de zorgsector: Healthcare en Expo60+. Daarnaast is Probis actief op het internet met CareJobs.be en MedCareShop.be.
de Marketeer ondersteunde de marketing & communicatie van Probis, via een stroomlijning van de communicatieactiviteiten, de opmaak van een communicatiebeleidsplan met concrete acties, en het zoeken van kruisbestuivingen.

www.probis.be

 

Webline : marketing- & communicatie-advies

Webline heeft consultancy, onderzoek en ontwikkeling van webtoepassingen als kerntaak. Gestart als hosting provider, implementeren zij ook innovatieve webapplicaties voor elektronische bedrijfsvoering (e-commerce).
de Marketeer hielp Webline met concreet advies voor een frisse kijk op hun marketing- en communicatie-aanpak, en hoe ze die konden verbeteren.
de Marketeer realiseerde eveneens voor Webline een nieuwe brochure waarin op een heldere manier de webdevelopmentactiviteiten staan uitgelegd. de Marketeer zorgde voor de copywriting, de layout (in lijn met de nieuwe huisstijl) en het drukwerk.

www.webline.be

 

Vakbeurs Pumps & Valves : informatiekrant voor bezoekers

Fairtec nv was een organisator van vakbeurzen, vooral technische en industriële beurzen. In de portfolio zaten bekende titels als M+R, Pumps & Valves en Welding Week. In het najaar van 2010 werd de firma overgenomen door sectorgenoot Easyfairs. Fairtec organiseerde in 2008 in Antwerp Expo de vakbeurs ‘Pumps & Valves' (pompen, kleppen en uitrusting voor industriële processing).
de Marketeer zorgde in het kader van de bezoekerswerving voor de realisatie van 'Pumps & Valves News', een gedrukte nieuwsbrief op A2 formaat (volledige productie van 25.000 stuks: van concept, teksten, interviews met exposanten, over layout en drukwerk, tot de postmailing).

 

Vakbeurs Welding Week : informatiekrant voor bezoekers

Fairtec organiseerde in 2007 in Antwerp Expo de ‘Welding Week’, de Benelux vakbeurs voor lastechnologie.
de Marketeer zorgde in het kader van de bezoekerswerving voor de realisatie van de 'Welding Week Krant' : concept, teksten, interviews met exposanten, vertaling naar het Frans, vormgeving, drukwerk, postmailing.

 

Financial Media : projectcoördinatie van evenement 'Financial Update'

Financial Media / CFO Magazine is een multimediale uitgeverij.  Met de combinatie van CFO Magazine, CFO E-zine, CFO Barometer (kwartaalonderzoek bij CFO’s), de tablet-applicatie en publicaties, de website, de waaier aan (sub)community-events en de opleidingen is Financial Media de leidende leverancier van kennis en knowhow voor de financiële directie en de ideale partner voor wie zich in de CFO community wil positioneren.
Financial Media nam in 2008 in het ICC te Gent het initiatief voor ‘Financial Update’. Dit evenement was het trefpunt voor de financiële professional die een update kreeg van informatie en kennis, en van de markt en nieuwe producten. Het event trok 856 deelnemers.
de Marketeer verzorgde o.a. volgende services: de projectcoördinatie en praktische organisatie, draaiboek, coördinatie toeleveranciers en sponsors...

www.fm.be

 

Beddeleem : perscommunicatie

Beddeleem is een afwerkingsbouwbedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren en plaatsen van verplaatsbare scheidingswanden, verlaagde plafonds, deursystemen, systeemmeubilair en in de totale afbouw van kantoorgebouwen.
de Marketeer hielp de Gedelegeerd Bestuurder met de aanpak van de perscommunicatie n.a.v. de uitstap van één van de familiale aandeelhouders.

www.beddeleem.be

 

GIS Europe : verhoogde visibiliteit in de markt via sponsoring van top-conferentie

GIS Europe is een purchasing service provider voor ‘global integrated supply’. Om zijn Europese groei en visibiliteit in de markt te ondersteunen was GIS hoofdsponsor van ‘ProcureCon 2007’, de grootste procurement conferentie van Europa voor aankoopverantwoordelijken.
de Marketeer leverde o.a. volgende services: de projectcoördinatie, de realisatie van een nieuwe stand en een nieuwe bedrijfsbrochure.

www.giseurope.net

 

L.O.G : nieuwe huisstijl

L.O.G (Logistic Organisation Group) is een projectmanagementbureau voor uw werkplekken en kantoorruimtes. Hun services omvatten inrichting, werfbeheer, verhuizingen en planbeheer.
de Marketeer zorgde voor een nieuwe huisstijl: briefpapier, naamkaartjes, enveloppen en een groetenkaart. Er werd tevens een bedrijfsfolder, een salesbook met klantencases, en een corporate presentatie in Powerpoint ontwikkeld.

www.log.be

 

Het Beroepenhuis : sponsorwerving

Het Beroepenhuis is een vzw die jongeren wil aansporen om een bewuste en positieve keuze te maken voor een opleiding in de technische sfeer. Het Beroepenhuis, gevestigd in Gent, is een educatief centrum voor jongeren uit heel Vlaanderen van 11 tot 14 jaar, leerkrachten en ouders. Om hun werking verder uit te bouwen zijn zij op zoek naar stevige partners die via structurele financiële sponsoring dit maatschappelijk project willen ondersteunen. Het richt zich op de sectoren: transport & logistiek, metaal & technologie, chemie & kunststoffen, bouw, voedingsindustrie, horeca, social profit en grafische sector. Het Beroepenhuis geniet de steun van de overheid, diverse instellingen, werknemersorganisaties, onderwijs, beroepssectoren en -verenigingen.

de Marketeer verzorgde tussen 2007 en 2013 de sponsorwervingscampagne, en bracht De Lijn, Hamburg-Mannheimer (nu Ergo), NMBS, P&V, Plantyn en Standaard Boekhandel als sponsors aan.

www.beroepenhuis.be

 

iCredit : positionering & e-newsletter

iCredit, onderdeel van de IT groep Cronos, verzorgt de distributie in België van OnGuard, de Europese marktleider in credit management software. iCredit biedt een uitgebreid pakket aan oplossingen voor facturatie en credit management (software, ontwikkelingen op maat, rapportage, kredietacceptatie, adviesverlening). Om deze positionering in de markt te zetten lanceerde iCredit o.a. een digitale nieuwsbrief.
de Marketeer hielp iCredit bij het uitschrijven van de herpositionering en zorgde voor de eerste creatie van de e-nieuwsbrief.

www.icredit.be

 

Ook zo'n acties voor uw bedrijf?