Klantcase : InterSOLUTION
 

InterSOLUTION is de vakbeurs voor zonne-energie in de Benelux. Ze wordt jaarlijks georganiseerd in de maand januari in Flanders Expo te Gent. InterSOLUTION brengt een staalkaart van de branche : een actueel overzicht van zonnecellen, PV modules, thermisch, zonneboilers, warmtepompen, zonnecollectoren, zonnepanelen, omvormers, bedrading, productie-uitrusting, fixatiesystemen en systeemonderdelen. De bezoekers zijn actief in volgende sectoren: architectuur, constructie en bouw, installatie, elektriciteit, dakwerk, loodgieterij, verwarming, verlichting, sanitair, zwembaden, banken, openbare diensten, studiebureaus... Sinds 2011 helpt de Marketeer de organisator van de vakbeurs met diverse marketing- en communicatieprojecten.

 

Verzorgen van relaties met vakpers

Voor de organisator van InterSOLUTION, Delfico bvba, verzorgt de Marketeer de relaties met de vakpers : afsluiten en opvolgen van partnerships met strategische vakmedia, opmaken / versturen / opvolgen van de voor- en nabeschouwing (persberichten) van de vakbeurs, contacten met media voor de beurs, opvang van journalisten tijdens de beurs in de persruimte...

 

Impact in de relevante vakmedia

Het resultaat van de doelgerichte mediastrategie is een impactvolle aanwezigheid en zichtbaarheid in de relevante vakmedia via speciale beursdossiers en voor- en nabeschouwingen.

Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste persknipsels.

solarmag.JPG
 

Reportage op AVS

De Oostvlaamse regionale TV-zender AVS bracht een verslag van InterSOLUTION 2014, in het kader van de nieuwe wetgeving omtrent verplichte hernieuwbare energie.

Klik hier voor de reportage.

 

Reportage op solarpv.tv

De gespecialiseerde website solarpv.tv bracht een verslag van InterSOLUTION 2013, met interviews van enkele exposanten.

Klik hier voor de reportage.

 

Mediapartnerships & advertentieplanning

de Marketeer verzorgt voor InterSOLUTION de partnerships met de relevante vakmedia in de Benelux en de bijhorende advertentie-overeenkomsten.
Doel : InterSOLUTION de nodige zichtbaarheid geven in de maanden voor de opening.

 

Slimme bezoekerswerving

De juiste doelgroepen overtuigen om InterSOLUTION te bezoeken zodat de exposanten nuttige contacten kunnen leggen : dat is de doelstelling van de slimme bezoekerswerving.
de Marketeer adviseert organisator Delfico over de aanpak (keuzes, budget-optimalisatie, database...) en regelt alles met de toeleveranciers.

 

Creatieve direct mailings

de Marketeer helpt organisator Delfico van InterSOLUTION met de direct mailing van de uitnodiging en toegangskaart naar de bezoekersdatabase.
Een creatieve aanpak zorgt mee voor de nodige 'return on investment' : teasers, begeleidende brieven, opvallende omslagen...

 

 

E-newsletters met productnieuwigheden

Om de potentiële bezoekers van InterSOLUTION te overtuigen om de vakbeurs bewust te bezoeken, verzorgt de Marketeer in aanloop naar de beurs een reeks e-nieuwsbrieven. Centraal in deze e-mailmarketing staan de productnieuwigheden die de exposanten op hun stands zullen tentoonstellen.
de Marketeer zorgt voor de volledige realisatie van deze e-mailings: content, vormgeving en verzending via demailmarketeer.com

 

Organisatie van infosessies voor de bezoekers

Om het bezoek aan InterSOLUTION nog meer toegevoegde waarde te geven, werden tijdens de editie 2014 een reeks gratis infosessies georganiseerd, o.a. over de toekomst van de zonne-energiesector.
de Marketeer zorgde in opdracht van de beursorganisator voor de volledige organisatie van deze seminars : samenstelling programma, contacten met de sprekers, promotie...

 

Ook zo'n acties voor uw vakbeurs?