Klantcase : Baker Tilly Belgium
 

Baker Tilly Belgium is de merknaam van een groep vennootschappen die gespecialiseerd zijn in boekhouden, accountancy, fiscaliteit, audit, bedrijfsrevisoraat, advies, consultancy en professional services. De groep heeft vestigingen te Aalst, Berlare, Gent (Melle) en Luik (Soumagne) en een 100-tal medewerkers. Ze hebben de nodige slagkracht voor een optimale dienstverlening via multidisciplinaire teams, maar zijn tegelijkertijd kleinschalig genoeg om persoonlijk maatwerk te bieden. De kwaliteit en de kracht van een internationale speler, én de persoonlijke aanpak en prijs van een lokale speler: dat is Baker Tilly Belgium. Ze zijn een onafhankelijk lid van Baker Tilly International, het 8ste grootste netwerk ter wereld van organisaties actief in accounting, auditing en consulting.

 

Advies in marketing en communicatie

de Marketeer begeleidt sinds 2010 de vennoten van Baker Tilly Belgium met de ontwikkeling en uitvoering van een marketing- en communicatiestrategie. In 2010 drong een naamswijziging van Acos Berk naar Baker Tilly Belgium zich op door de uitkoop van het Nederlandse Berk.

Op basis van een audit schreef de Marketeer een marketing- en communicatieplan. Dit heeft ondertussen tot meer naamsbekendheid geleid. De continue groei van de groep wordt ondersteund door proactieve marketing en communicatie-acties.

de Marketeer adviseert regelmatig de betrokken medewerkers van Baker Tilly Belgium inzake marketing en communicatie. Wat zijn de volgende stappen? Waarin wel/niet investeren? 

Een jaarplan zorgt voor structuur in de verschillende initiatieven en acties.

 

Bakermat magazine

In het kader van een structurele communicatie naar bestaande klanten én het informeren van prospects werd het magazine "Bakermat" ontwikkeld. Naast testimonials van klanten bevat deze publicatie een aantal vakartikels geschreven door de gespecialiseerde medewerkers van Baker Tilly Belgium.

de Marketeer zorgt 4 x per jaar voor de volledige realisatie van dit magazine : interviews met klanten, vormgeving, drukwerk en de postmailing.

 

E-newsletters met vakinformatie voor de klanten

Om de klanten op de hoogte te houden van de relevante wijzigingen inzake accountancy, fiscaliteit enz. wordt regelmatig een digitale nieuwsbrief verzonden. De vakinformatie wordt geschreven door de gespecialiseerde medewerkers van Baker Tilly Belgium. de Marketeer hielp met het opzetten van deze e-mailings.

 

Slimme slogans en sprekende visuals als krachtig concept

Als speerpunt van de nieuwe communicatiestrategie van Baker Tilly Belgium zorgde de Marketeer voor een krachtig concept met slimme slogans en sprekende foto's. Deze visuals vormen de basis voor de bedrijfsbrochure, flyers, advertenties en alle andere vormen van communicatie. De 3 grote dienstverleningen hebben elk hun eigen slogan, foto en kleurenpallet.

 

 

Vernieuwde website

de Marketeer hielp Baker Tilly Belgium bij de volledige vernieuwing van de website, in lijn met de designrichtlijnen van Baker Tilly International.

de Marketeer tekende de menustructuur, schreef de webteksten, zorgde voor de visuals en coördineerde de livegang met de webbouwer van de klant.

www.bakertillybelgium.be

 

Advertentie voor clubgids AA Gent

de Marketeer ontwierp een advertentie-op-maat voor de inlassing van Baker Tilly Belgium in de clubgids van AA Gent, seizoen 2013-2014. 

Knipsel ad aagent.JPG
 

Uitnodiging voor seminar

Baker Tilly Belgium en Garage Debersaques organiseerden samen een seminar voor hun klanten en relaties over autofiscaliteit.
de Marketeer zorgde voor de uitnodiging voor de deelnemers (print en digitaal), van concept tot verzending.

 

Lancering nieuwe naam

Om de nieuwe merknaam te lanceren bedacht de Marketeer een nieuwjaars-postmailing die de nieuwe strategie aan de relaties uitlegde.

Er werd ook een e-mailing variante gemaakt.

 

Ook zo'n acties voor uw bedrijf?